řemeslníci každodenní potřeby
jsme tu pro vás non-stop
logo FRYDL Servis
non-stop
770 61 61 61
 

Blog

zpět na seznam článků

Co je s tím bojlerem? A potřebuje vyměnit?

Rady a návody

Bez teplé vody by byl náš život mnohem méně pohodlný. Všichni jsme zvyklí otočit kohoutkem a užít si komfort. Nejčastěji se v českých domácnostech voda ohřívá v bojleru. A nejlepší je takový bojler, o kterém vůbec nevíte. Abyste s ním měli co nejméně starostí, jsme tady my. Pomůžeme vám s jeho výměnou, servisem i opravou.


Ročně vyměníme a opravíme stovky bojlerů a ohřívačů vody. Jsou mezi nimi malá zařízení i velké nádrže. To jsou ty méně příjemné situace, kdy se v domácnosti dozvíte, že vůbec nějaký bojler máte, že někde v technické místnosti nebo v koupelně existuje zařízení, které se stará o to, abyste se mohli pohodlně umýt. Proto u nás ve firmě FRYDL Servis razíme takové motto, že nejlepší je takový bojler, o kterém nevíte.

Ohřívač vody si většinou pracuje v tichu, neupozorňuje na sebe. Někde je a nerušeně ohřívá vodu v nastaveném režimu. Dobrý bojler nevydává žádné zvuky a plní svoje poslání – ohřev vody. Je to tichý společník, který si odvede svoji práci a vy máte kdykoli k dispozici dostatek teplé vody. Takto může pracovat pár let. A pak se to stane. Něco se porouchá, z kohoutků teče ledová voda. Bez opravy to nepůjde. V takové chvíli nám rozhodně zavolejte. Jsme připraveni k vám co nejrychleji přijet a bojler znovu zprovoznit.

Nejčastější poruchy bojleru

Dosud jste o něm nevěděli a teď mu najednou máte rozumět, zjistit, co se stalo, zavolat instalatéra, který se vás určitě bude ptát na spoustu věcí, o nichž nic nevíte. Jak který a jak kdo. Nám stačí popsat situaci, jak zrovna umíte – poradíme si s tím. Máme za sebou dost zkušeností i představivosti na to, aby nám od vás stačilo pár informací a vše si dáme dohromady.

Možná přijde vhod malá nápověda. Připravili jsme proto seznam nejčastějších poruch bojlerů.

Kape voda, bojler teče

Jednou ze situací, kterou řešíme poměrně často, je, že bojler začne téct. Nebo kapat. Tomu předchází narezlé mapy na povrchu bojleru. Přece jen je ze železa, a i přes ochranou vrstvu zrezl, udělaly se v něm dírky a z nich teče. Taková porucha se nevyplatí opravovat. Každá věc jednou doslouží. Záplata by možná chvíli vydržela, ale za pár týdnů, možná měsíců byste zas řešili kapání a pohroma v podobě velké louže by mohla přijít klidně v době, kdy nebudete doma. Asi nemusíme říkat víc.

S bojlerem se proto budete muset rozloučit. Dosloužil. Pohlaďte ho, poděkujte mu za ty bezproblémové roky, co pro vás ohříval vodu – a zavolejte nám, abychom přivezli a nainstalovali nový bojler s pevným a odolným pláštěm.

Jen pro pořádek – životnost bojleru závisí na celé řadě faktorů. A jedním z nich je i kvalita vody a způsob užívání ohřívače. Průměrná životnost je 5 až 8 let. Jestliže vám bojler sloužil takto dlouho, je to skvělé.

V bojleru to škrundá a vrže

Vydává váš bojler najednou divné zvuky? K čemu je jen přirovnat... Možná to v něm píská, šumí, mlátí, vrže, škrundá, bouchá? Slyšíte syčení, zurčení nebo jiný zvuk tekoucí vody, ale nikde žádné mokro? Odhadujeme to na pojistný ventil. Chybu pojišťovací armatury. Ta je nejen hlučná, ale ještě může za pěkně vysoký účet za spotřebu vody. A to nechcete.

My, instalatéři, pojistnému ventilu neřekneme jinak než pojišťovák. A máme pro vás skvělou zprávu. Umíme ho vyměnit. Pojišťovací ventil je kohoutek jako každý jiný. Když zůstane otevřený, teče z něj proudem voda, protože odvod je stažený do kanalizace plastovou hadičkou, tak není nikde mokro a veškerá voda bez užitku odteče do odpadu. Vodoměr se točí a točí a točí. Denně takhle může vaší domácností protéct až 200 korun. Jak dlouho že už váš bojler hučí?

Na nic nečekejte. Zavolejte nám a my co nejdříve přijedeme a pojišťovák vyměníme, aby už vás neokrádal o peníze. A taky přestal hučet. Když vám navíc instalatér nabídne k pojistnému ventilu i ventil redukční, neváhejte a nechte si ho vyměnit také. I my to doporučujeme. K pojišťovací armatuře vždy montujeme redukční ventil. Má to důvod. Pojišťovací ventil se většinou otevře při zvednutí tlaku vody do systému a už se nezavře. Redukční ventil na sestavě udrží tlak v požadované hodnotě a jeho osazením tak dojde k zamezení případných potíží.

Studený bojler bez života

Vypadá váš bojler jako mrtvola? Je studený a nic se v něm neděje? Vůbec to nevadí. Tohle bude pravděpodobně řešitelné, opravitelné. Jen z něj nesmí téct voda, potom by šlo možná o první případ a bylo by nutné pořídit nový. Pokud jen „usnul“, je dost možné, že odešla některá z vyměnitelných součástek, jako je třeba termostat, topné těleso, havarijní termostat a tak dále. Výčtem vás nebudeme zatěžovat, stejně vaše zařízení musíme nejdříve vidět, abychom na závadu přišli.

Bojler, co zapáchá

Máte doma smraďocha? Bojler páchne a vám to vadí? Komu by to taky nevadilo. Voda v bojleru může smrdět z různých důvodů a to zejména kvůli bakteriím, které se ve vodě množí a mohou tak ohrožovat vaše zdraví. Zkusíme přijít na to, co se u vás stalo. A proto se na nás obraťte co nejdříve.

Když to má bojler za sebou

Co půjde opravit, opravíme. Co půjde vyměnit, vyměníme. Pak ale můžou nastat situace, že oprava se nevyplatí nebo není možná. To vám doporučíme výměnu ohřívače vody a současně ji pro vás uděláme. Většinu bojlerů měníme do pár hodin od zavolání.

Nemusíte čekat, až náš technik zajede bojler koupit, protože běžně máme bojlery skladem. Hlavně bojlery značky Dražice, kterou považujeme za jednu z nejkvalitnějších na českém trhu.

Proč? Protože bojlery Dražice mají vysokou životnost a vydrží toho opravdu hodně. Jsou kvalitně vyrobené, pochází z dobrých materiálů. A prozradíme vám i něco ze zákulisí – líbí se nám také dodavatelský přístup výrobce, a hlavně je skvělá rozsáhlá síť servisních techniků, takže případné řešení reklamací je bezproblémové.

Jak vybrat nový bojler?

S výběrem nového ohřívače vody vám rádi pomůžeme a doporučíme vám zařízení, se kterým máme dobré zkušenosti. Prodiskutujeme s vámi i všechny ty litry, tlaky a watty – pro nás je to denní chleba a naprosto chápeme, že pro ostatní ne. Takže se o všem bavíme otevřeně a žádná otázka pro nás není špatná.

Klidně se nás ptejte bez ostychu, jak velký, silný nebo chytrý by měl váš nový bojler být. Nabídka na trhu je opravdu velmi široká. A ve FRYDL Servis si myslíme, že bojler by měl být hlavně kvalitní a dobře odvádět práci, že ani nemusí být chytrý nebo digitálně řízený. Bojler je funkční věc, bez nutnosti složitostí. Ale pokud takový chcete, samozřejmě ho pro vás zajistíme.

Protože je bojler ošklivá, nevzhledná a velká věc, tak máme tendenci schovávat ho do různých konstrukcí, a je to tak vlastně v pořádku. U nás je výměna vždy kompletní, včetně poradenství, montáže a zapravení stávajících konstrukcí. Podstatné je vždy nechat přístup pro servis, tedy dvířka – anebo jednoduše oddělitelnou část desky. Výměnu v sádrokartonu provádíme společně s naším sádrokartonářem, tak aby vše dobře vypadalo.

Jasně, že myslíme na přírodu

Každá výměna bojleru, kterou pro vás uděláme, obsahuje vše, co má. Poradíme vám, řekneme vám pro a proti konkrétních řešení, starý bojler sundáme a nový namontujeme. Jsme profíci a podle toho se chováme. Samozřejmě pro vás zajistíme i ekologickou likvidaci bojleru jakožto vysloužilého zařízení.

Asi je to jasné, ale přece jen, pro jistotu a klid duše: Nevyhazujeme bojlery nikam do pole nebo do lesa, ale poctivě je likvidujeme prostřednictvím profesionální společnosti, která zajišťuje jejich rozebrání na druhotné suroviny a nevyužitelné části pak předpisově zlikviduje.

Potřebujete se k bojlerům na cokoli zeptat? Chcete ohřívač vody opravit nebo vyměnit? Ve FRYDL Servis jsme tu pro vás. Volejte nám kdykoli.


zpět na seznam článků